همایش هشتم
هشتمین همایش و اولین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی
اردیبهشت 1393
دانشگاه صنعتی شریف
1- تحلیل مولفه های تحول آفرین در نظام آموزش عالی ایران به روش متاسنتر
2- تاملی به جایگاه نیازسنجی در برنامه درسی آموزش عالی
3- شناسایی معیارهای ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان و نقش آن در بهبود کیفیت دانشگاهی
4- تحلیل جایگاه و همسویی برنامه درسی رشته علم سنجی با نیازها و اولویت های نقشه جامع علمی کشور
5- بررسی معیارهای ارزیابی کیفیت یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی و ارائه چارچوبی برای ارزیابی آن
6- ارزیابی سیلابس درسی رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی
7- مدل ارزیابی عملکرد اعضاء هیات علمی در واحدهای پژوهشی
8- دانشگاه و توانایی ایفای نقش های اجتماعی دانشجویان
10- ارزیابی همخوانی روش تدریس علم اقتصاد با اهداف آن در نظام آموزش عالی کشور
11- نقش خودارزیابی در بهبود کیفیت عملکرد مراکز دانشگاهی
12- ارزیابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان از کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به آنان
13- بررسی وضعیت کیفیت تذریس اعضای علمی در دانشگاهها: مطالعه مورد دانشگاه تهران
14- ارتقاء کیفیت نظام های آموزشی با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها
15- بررسی اجزای اصلی نظام های تضمین کیفیت در آموزش عالی
16- آسیب شناسی آموزش عالی در ایران (مطالعه موردی رشته جامعه شناسی)
17- ارزیابی کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی در گروههای آموزشی مهندسی
18-تایید فرایند جهانی شدن بر آموزش عالی فرصتها، چالشها و راهکارها در ایران
20- عدم تناسب انگیزه های تحصیلی-شغلی دانشجویان با نظام تقسیم کار
24- تحلیل عوامل تاثیرگذار بر ناکارآمدی نظام دانشگاهی ایران در رشته های فنی مهندسی
25- شناسایی نقش اصول اخلاق حرفه ای در آموزش و هنجارهای علم در راستای کیفیت نظام دانشگاهی
28- ارزیابی درونی نظام یافته در یک گروه آموزشی دانشگاهی
31- ارزیابی روش تدریس سازاگرا و متعارف از دیدگاه دانشجویان درس ماشین های کشاورزی عمومی
33- شاخص های ارتقاء کیفیت فرایند تدریس یادگیری در نظام آموزش عالی از نظر فقه اسلامی
35- اهمیت اعتمادکردن به دانشگاهها در ارزیابی و ارتقاء کیفیت آنها
36- شناسایی عوامل موفقیت در یادگیری ترکیبی
38- ارزیابی کیفیت عملکرد گروههای آموزشی با الگوی EFQM مطالعه موردی دانشگاه الزهرا
39- بررسی و ارزیابی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان و علوم پزشکی سنندج
40- نقش و جایگاه سازمان در ارزیابی کیفیت
41- ارزشیابی کیفیت برنامه درسی دوره دکترای برنامه ریزی درسی
42- آسیب شناسی روشهای ارزیابی کیفیت تدریس اساتید از طریق دانشجویان با رویکرد بومی
43- آسیب شناسی رشته بازاریابی در نظام آموزش عالی ایران با استفاده از دی ان ای (DNA) جدید بازاریابی
44- Identifiying Factors Affecting the realzation for the Mission Statement of the Organization
46- جایگاه ممیزی در تضمین کیفیت آموزش عالی و امکان سنجی اجرای آن در نظام دانشگاهی ایران
47- طراحی الگوی ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی
48- نقد دیدگاه مشتری مداری در نظام دانشگاهی کشور
49- بررسی چالش های آموزشی و پژوهشی بهداشت حرفه ای از دیدگاه دانشجویان این رشته
51- ارائه مدلی برای کوچک کردن ساختار دانشگاه به منظور افزایش کارایی ماموریت های اصلی آن
53- ارزیابی نقش ساختار دانشگاهی در توسعه مدل دانشگاه کارآفرین
54- ارزیابی کیفیت دوره های الکترونیکی با توجه به مدل مولفه های تکنولوژی آموزشی
55- ادبیات ، دروازه ای به سوی تسهیل تجربیات یادگیری در کلاس درس، از مدرسه تا دانشگاه
56- هم راستایی راهبردهای منابع انسانی با راهبردهای پژوهشی
57- تشکیلات ارزیابی کیفیت دانشگاهی و شرایط تحقق ارتقاء کیفیت آموزش عالی، مورد دانشگاه تهران
59- تحولات اعتبارسنجی در آموزش عالی ایران و جهان، آموزه ای برای نظام آموزش عالی ایران
61- ارتقاء بازدهی خدمات مراکز آموزش عالی کشور با بهره گیری از تکنیک پاسخ سریع (QR Code)
63- فعالیت های علمی برای جامع هیا برای ارتقاء رتبه: بررسی موانع فعالیت های ترویج علم اعضای هیات علمی
64- بررسی و ارتقاء کیفیت فرایند تدریس-یادگیری در آموزش عالی
65- نقش میزان اهمیت نشانگرهای مورد استفاده در فرایند ارزیابی درونی و بیرونی ازنظر اعضاء هیات علمی
66- توسعه اعضای هیات علمی راهبردی اثرگذار در ارتقاء کیفیت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی
67- الگوی شایستگی های آموزشی هیات علمی و نقش آن در بهبود کیفیت دانشگاه
68- علم و ضد علم در ایران: سه گانه بوروکراتیزم، پوپولیزم و فرمالیزم در آکادمیای ایران
69- تببین جایگاه استاندارد سازی در راتقاء کیفیت نظام آموزشی
70- ارزیابی کاربرد فناوری های نوین اطلاعاتی در دانشگاههای باز: مطالعه موردی دانشگاه پیام نور
71- ارزیابی درونی و رویکردی چالش برانگیز در نظام اعتبارسنجی: آسیب شناسی آن در نظام آموزش عالی ایران