شرح وظایف و اختیارات

  • طراحی و اجرای سازوکارهایی به منظور توسعه و تحول «فرهنگ کیفیت و تحول آفرینی در آموزش»؛
  • برنامه‌ریزی ومشارکت فعال در جهت تدوین و اجرای نقشه راه بسته تحول آموزش با استفاده از مدل دانشگاه کارآفرین و مسئولیت‌پذیر (با تاکید بر کاربرد فناوری‌های تحول‌آفرین و رویکرد ترکیبی)؛
  • بازطراحی الگوی ارزیابی درونی و بیرونی با استفاده از استانداردها، شاخص‌ها و معیارهای معتبر در سطح ملی و بین‌المللی به‌منظور ارزیابی مستمر کیفیت نظام آموزشی از دیدگاه ذی‌نفعان؛
  • ارزیابی مستمر کیفیت فرآیندهای مرتبط با نظام یاددهی-یادگیری از دیدگاه ذی‌نفعان دانشگاه به منظور شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود و ارائه بازخورد به منظور حفظ و بهبود مستمر کیفیت آموزش؛
  • طراحی و مشارکت فعال در اجرای مدل ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه ذی‌نفع کلیدی (با تاکید بر دو اصل بهبود مستمر و احترام متقابل به ایشان) به منظور شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود؛
  • برنامه‌ریزی و مشارکت فعال در اجرای الگوی ارزیابی کیفیت نظام آموزشی از طریق فراهم آوردن تسهیلات اجرائی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ... به واحدهای مرتبط؛
  • بررسی داده‌های کمی حوزه آموزشی دانشگاه (با تاکید بر روش داده‌کاوی) به منظور تدوین گزارش‌های دوره‎ای و تحلیل و ارائه پیشنهادهای راهبردی؛
  • پیشنهاد و انجام طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با ارزیابی کیفیت آموزشی دانشگاه؛
  • همکاری فعالانه با مراکز بین‌المللی ذی‌ربط در امر ارزیابی و تضمین کیفیت آموزشی؛
  • تدوین دستورالعمل/شیوه‌نامه‌های مناسب به منظور بهبود فرآیند ارزیابی کیفیت آموزشی (ارزیابی درونی و برونی)؛
  • مستندسازی کلیه فرآیندهای مرتبط با نظام ارزیابی کیفیت آموزشی جهت شناسایی و حذف اتلاف (با هدف چابک‌سازی، ناب نمودن فرآیندها و سامانه سپاری)؛
  • سایر امور محوله از جانب معاونت آموزشی دانشگاه.