فرایند روزآمدسازی و اجرای الگوی ارزیابی درونی کیفیت گروههای آموزشی از آذرماه ۱۴۰۳
با توجه به اجرای موفق الگوی بومی ارزیابی درونی در فاصله سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ و با عنایت به تحولات نظام آموزش عالی در سالهای اخیر، مرکز ارزیابی کیفیت دانشگاه از شهریور ۱۴۰۱ بازنگری این الگو را با بهرهگیری از استانداردهای ملی و بینالمللی آغاز کرد. نسخه جدید این الگو، پس از تصویب در هیأت رئیسه در اردیبهشت ۱۴۰۳، به مرحله اجرا درآمد.
براساس مصوبه اخیر، از سال تحصیلی آینده، تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در گروههای آموزشی منوط به نتایج ارزیابی درونی خواهد بود. این ارزیابی بر پایه شاخصهایی نظیر نسبت استاد به دانشجو، مرتبه علمی اعضای هیأت علمی، فعالیتهای آموزشی و پژوهشی، بهروزرسانی برنامههای درسی، وضعیت دانشآموختگان، و نقش گروه در مرجعیت علمی و مسئولیتپذیری اجتماعی انجام میشود.
نتایج حاصل از این ارزیابی، مبنای کلیه تصمیمگیریهای مرتبط با آموزش، از جمله پذیرش دانشجو و جذب اعضای هیأت علمی، قرار خواهد گرفت. هدف نهایی، ارتقای مستمر کیفیت آموزشی و تربیت دانشآموختگان توانمند برای پاسخگویی مؤثر به نیازهای جامعه و صنعت است.